Вежби за развој на експресивниот говор
Подрачје: Експресивен говор
Цел на вежбата: Стимулација на развојот на говор, запознавање со домашните животни, формирање на поимот „домашни животни“.
Возраст: Почнувајќи од 2 до 4 години
Предходно стекнати компетенции:
– разбирање на прашањето „Каде?“
– разбирање на налогот Земи – Стави
– способност за оддржување на вниманието од најмалку 2 минути
– координација око-рака
Опис: Најпрво нацртајте неколку домашни животни на лист (секое животно нацртајте го на посебен лист). Дополнително на еден поголем лист нацртајте ги сите животни заедно. Доколку имате сет од модели на животни (пластични) најдобро е да почнете со нив. Покажувајте му едно по едно животно на детето и именувајте го. Најдобро е да ги комбинирате пластичните животни со сликички. Започнете најпрво со две животни, а потоа зголемувајте го нивниот број.
Пр. „Ова е коњ“, „Ова е крава.“ Потоа побарајте детето да Ви го покаже коњот, потоа кравата. Прашајте го „Каде е кравата?“ неколку пати, или „Каде е коњот?“ Побарајте од детето на соодветно место да ги стави животните. Дајте му ја следнава инструкција: „Земи го коњот. Ајде стави го тука (покажете каде треба да го стави).“ Потоа побарајте од детето да го именува животното. На овој начин изучувајте ги сите животни. Започнете со оние за кои детето слушало приказни, ги видело во живо или ги препознава на пример од цртани филмови.
Потоа може да побарате детето да ги комбинира пластичните животни со картичките (сликичките) на кои се нацртани животните. Ова претставува повисок степен на апстракција кога се бара објектот да се спарува со неговата слика и е важна фаза од развојот на мислењето на детето.
Побарајте да Ви го покаже коњот, потоа да го именува и да го стави на сликата каде има коњ. Повторете го тоа со сите животни. Иако детето сѐ уште не го развило вербалниот говор можете да преминете на спарувањето на предметот (објектот) со неговата слика. Продолжете со сите животни сѐ додека детето не ги стави сите животни точно. (Види слика подолу).
Активноста можете да ја проширувате, а со тоа и да го богатите говорот, такашто за секое животно ќе му кажувате на детето по некоја нова информација, на пр. „Кравата ни дава млеко“, „Коњот трча“, … и со поставување на прашањата: „Кое животно ни дава млеко?“, „Кој трча брзо?“ и слично и на тој начин ќе проверите колку детето навистина Ве разбира.
Не заборавајте да го пофалите детето за успешно извршена задача!