Моторниот развој кај секое дете е најклучниот момент за да се постигне самостојна фукционална единка која нема да зависи од друго лице и ќе може да ги извршува секојдневните обврски и задачи. Избалансираниот моторен развој е поврзан и директно влијае и врз останатите развојни области, како што е развојот на говорот, когнитивниот развој, социјалната компетенција и емоционалниот развој (на пр. бебињата, кога учат да лазат или одат, ја зголемуваат својата можност да го истражуваат просторот, а со тоа го поттикнуваат и нивниот когнитивен развој).
Подрачје – Груба Моторика
Цел на вежбата – Качување и симнување по скали со алтернативни, наизменични чекори
Качувањето и симнувањето по скали можеме да го поврземе со одење по нерамен терен. Детето треба да научи дека не секогаш ќе се движи по рамен пат, пат без препреки и слично.
Возраст – Од втората до третата година (24 – 36 месеци)
Претходно стекнати компетенции:
-
-
- да има развиено употреба на двете раце истовремено (во некои случаи кога детето ќе се качува по скали би се држело со двете раце);
- добро развиена рамнотежа на телото
- да има развиено моторни вештини (одење, клекнување, задржување на прсти на една нога)
- да се качува и симнува по скали ставајќи ги двете нозе истовремено и со придржување
- да умее да лази по скали и да застанува со двете нозе
-
Опис – Како да помогнеме на детето во остварување на целта качување/симнување по скали?
За да едно дете почне да се качува самостојно по скали треба да биде доволно спремно и моторно, но и психички. Како прво детето треба да е целосно опуштено и без страв да ја оствари намерата да ја изврши таа активност.
Уште од најмали нозе односно од процесот кога детето ќе започне со лазење треба да му дозволиме да се качува и симнува од предмети кои се повисоки од подлогата на која што е навикнат да лази. Да му дозволиме да истражува на терен кој ќе биде полн со препреки кај кои мора да употреби поголема сила, техника на качување и умешност.
Кога детето ќе започне да се движи и да го истражува просторот препорачливо е родителите, истовремено со тој процес да започнат со подготовка на детето за процесот на качување и симнување по скали. Како за почеток може да се користи мека подлога најчесто трева каде што ќе се стави едно скалило, и потоа со помош од родителот држејќи го за една рака да ја помине скалата и да прејде на другата страна. За почеток користиме мека подлога за да ја намалиме повредата, но и стравот, доколку дојде до паѓање, тоа да е лесно.
Откако подолго време се вежба качување и симнување на едно скалило, се додаваат уште неколку едно по друго скалила со цел детето да научи дека скалите се всушност синџир од препреки кои мора да се надминат за да се дојде до посакуваниот простор. Потоа кога веќе ќе нема проблем со искачување препреки на рамен терен, ќе се започне со искачување на 4 или 5 скали едно по друго. Меѓутоа на почетокот скалите да не бидат премногу високи и премногу тесни, затоа што така ќе се предизвика доза на несигурност кај детето.