-
-
-
- во исправена положба го балансира телото и почнува да прави чекори самостојно
- почнува да се качува на стол и да се симнува самостојно
- почнува да се качува по скали придржувајќи се со едната рака
- почнува да шутира топка со нога
-
-
-
-
-
- може да фрли топка со рака
- започнува да шкрта со молив на хартија
- започнува да врти страни од книга
- почнува да користи лажица за јадење
-
-
-
-
-
- почнува да бара скриени играчки и наоѓа начин како да земе играчка која не му е достапна
- почнува да ги имитира родителите што прават и тоа сака да прави
- почнува да си игра со кукли или плишани играчки, ги храни, ги заспива, ги гушка
- знае да покаже барем еден дел од своето тело
- може да изврши барем еден прост налог на пример „седни“, „стани“
- може да гради кула од 3 коцки
-
-
-
-
-
- почнува да покажува со прст кон предметите што ги сака
- кажува неколку зборови како на пр. „мама“, „баба“, „тата“ со значење
- доколку го прашате „Каде е мачето?“ го покажува мачето
-
-
-
-
-
- сака да се гледа во огледало
- почнува да бара внимание и често ги „закача“ родителите доколку не му обрнуваат внимание
- почнува да пие од чаша
-
-
18-24 месеци
-
-
-
- може да се качи најмалку на две скали самостојно
- почнува да трча самостојно
- може да скокне со двете нозе истовремено
- почнува да стои на прсти
-
-
-
-
-
- може да користи лажица без да истури
- станува сѐ поуспешно во одвртување капаче на шише
- почнува да се интересира за прекинувачи и го исклучува и уклучува светлото
- може да ниже монистри на врвка
-
-
-
-
-
- може да гради кула од 3 коцки
- се обидува да прецрта линии кога родителот ќе ги нацрта
- се преправа дека предметите се нешто друго на пр. далечинското го користи како телефон
- знае каде им е местото на предметите на пр. ќебето го става на креветот, чашата ја носи во кујна итн.
- почнува да класифицира предмети по боја
- почнува да се става во улоги кога си игра
-
-
-
-
-
- посочува на предмети или животни во книга на пр. ако го прашате „Што е ова?“, а покажувате на куче, детето ќе каже „куче или ав ав“
- ги знае имињата на блиски луѓе и неколку делови од телото
- кажува реченица со два збора
- следи прости инструкции на пр. „Оди и земи го шишето од маса.“
-
-
-
-
-
- ги копира возрасните или поголемите деца
- се радува кога ќе види други деца
- покажува повеќе самостојност во хранење, облекување, соблекување и одржување на лична хигиена
- најчесто кога детето е во друштво на деца си играат паралелни игри, но знаат да играат и меѓу себе
- многу често прават работи кои им се „забранети“
-
-