Ushtrime për zhvillimin e të folurit ekspresiv
Fusha: Të folurit ekspresiv
Qëllimi i ushtrimit: Stimulimi i zhvillimit të të folurit, njohja me kafshët shtëpiake, formimi i nocionit “kafshë shtëpiake”
Mosha: Duke filluar prej 2 deri më 4 vjeç
Kompetencat e fituara paraprakisht:
-
-
- të kuptuarit e pyetjes “Ku?”
- të kuptuarit e urdhrit Merr – Vendos
- aftësia për të mbajtur vëmendjen për të paktën 2 minuta
- koordinimi sy-dorë
-
Përshkrimi: Së pari, vizatoni disa kafshë shtëpiake në një letër (vizatoni secilën kafshë në një letër të veçantë). Në mënyrë plotësuese, vizatoni të gjitha kafshët së bashku në një letër më të madhe. Nëse keni një sërë modelesh të kafshëve (kafshë plastike) është më mirë të filloni me to. Tregojini fëmijës një nga një kafshët dhe emërtoni. Është më mirë të kombinohen kafshët plastike me fotografi. Filloni me 2 (dy) kafshë së pari, pastaj shtojeni numrin e tyre.
P.sh.: “Ky është kali”, “Kjo është lopë.” Pastaj kërkojini fëmijës t’jua tregojë kalin, pastaj lopën. Pyeteni “Ku është lopa?” disa herë. Njëjtë edhe “Ku është kali?” Kërkojini fëmijës t’i vendosë kafshët në vendin e duhur. Jepjani atij udhëzimin si në vijim: “Merre kalin. Vendose këtu (tregoni ku ta vendos).” Pastaj kërkojini fëmijës ta emërojë kafshën. Hulumtoni të gjitha kafshët në këtë mënyrë. Filloni me ato për të cilat fëmija ka dëgjuar rrëfime, i ka parë drejtpërdrejt ose i njeh ato p.sh.: nga filmat vizatimorë.
Pastaj mund t’i kërkoni fëmijës t’i kombinojë kafshët plastike me fotografitë në të cilat janë vizatuar kafshët. Kjo është një shkallë më e lartë e abstraksionit kur kërkohet që objekti të çiftëzohet me fotografinë e tij dhe është një fazë e rëndësishme në zhvillimin e mendimit të fëmijës.
Kërkojini që t’jua tregojë kalin, pastaj ta emërtojë dhe ta vendos në fotografinë ku ka kali. Përsëriteni këtë me të gjitha kafshët. Edhe pse fëmija nuk e ka zhvilluar ende të folurit verbal, mund të filloni të çiftëzoni objektin me fotografinë e tij. Vazhdoni me të gjitha kafshët derisa fëmija t’i vendosë të gjitha kafshët në mënyrën e duhur. (Shih fotografinë më poshtë).
Mund ta zgjeroni aktivitetin, dhe kështu edhe ta pasuroni fjalimin, në mënyrë që për secilën kafshë t’i tregoni fëmijës disa informata të reja, p.sh.: “Lopa na jep qumësht”, “Kali vrapon”,… dhe duke bërë pyetjet: “Cila kafshë na jep qumësht?”, “Kush vrapon shpejt?” dhe kështu me radhë dhe në këtë mënyrë do të kontrolloni se sa shumë fëmija Ju kupton.
Mos harroni ta lavdëroni fëmijën për detyrën e kryer me sukses!