Zhvillimi motorik i secilit fëmijë është momenti më i rëndësishëm për të arritur një individ funksional të pavarur që nuk do të varet nga një person tjetër dhe do të jetë në gjendje t’i kryejë obligimet dhe detyrat e përditshme. Zhvillimi i ekuilibruar motorik lidhet dhe ndikon drejtpërdrejt në fusha të tjera të zhvillimit, të tilla si zhvillimi i të folurit, zhvillimi kognitiv, aftësia sociale dhe zhvillimi emocional (p.sh.: foshnjat, kur mësojnë të zvarriten ose të ecin, e rrisin aftësinë e tyre për ta eksploruar hapësirën, dhe kështu e stimulojnë edhe zhvillimin e tyre kognitiv).
Fusha – Motorika e përgjithshme
Qëllimi i ushtrimit – Ngjitja dhe zbritja e shkallëve me hapa alternativë, reciprokë
Ngjitjen dhe zbritjen e shkallëve mund ta lidhim me ecjen në terren jo të rrafshët. Fëmija duhet të mësojë se jo gjithmonë do të lëvizë në rrugë të sheshtë, rrugë pa pengesa dhe të ngjashme.
Mosha – Nga viti i dytë deri në vitin e tretë (24 – 36 muaj)
Kompetencat e fituara paraprakisht:
-
-
- të ketë të zhvilluar përdorimin e të dyja duarve në të njëjtën kohë (në disa raste kur fëmija do të ngjitet në shkallë që do të mbahet me të dyja duart)
- ekuilibri i zhvilluar mirë i trupit
- të ketë të zhvilluara aftësi motorike (ecja, gjunjëzimi, qëndrimi në gishtërinjtë e njërës këmbë)
- të ngjitet dhe të zbresë në shkallë duke i vendosur të dyja këmbët në të njëjtën kohë dhe me mbajtje
- të dijë të zvarritet në shkallë dhe të ndalet me të dyja këmbët
-
Përshkrimi – Si t’i ndihmojmë fëmijës të arrijë qëllimin e ngjitjes / zbritjes së shkallëve?
Në mënyrë që një fëmijë të fillojë të ngjitet në shkallë në mënyrë të pavarur, duhet të jetë mjaft i gatshëm edhe në aspektin motorik, edhe mendor. Para së gjithash, fëmija duhet të jetë plotësisht i relaksuar dhe pa frikë ta arrijë qëllimin për ta kryer atë aktivitet.
Qysh nga mosha më e hershme, përkatësisht nga procesi kur fëmija do të fillojë të zvarritet, duhet t’i lejojmë të ngjitet dhe të zbresë nga sendet që janë më të larta se sipërfaqja në të cilën është mësuar të zvarritet. T’i lejojmë të eksplorojë terrenin i cili do të jetë plot me pengesa ku duhet të përdorë më shumë forcë, teknikë të ngjitjes dhe shkathtësi.
Kur fëmija do të fillojë të lëvizë dhe ta eksplorojë hapësirën, rekomandohet që prindërit, në të njëjtën kohë me atë proces, të fillojnë ta përgatisin fëmijën për procesin e ngjitjes dhe zbritjes së shkallëve. Si fillim, mund të përdoret sipërfaqja e butë, zakonisht bari ku do të vendoset një shkallë, dhe pastaj me ndihmën e prindit duke e mbajtur me njërën dorë ta kalojë shkallën dhe të dalë në anën tjetër. Si fillim përdorim një sipërfaqe të butë për ta zvogëluar lëndimin, por edhe frikën, nëse ndodhë të rrëzohet, kjo do të jetë e lehtë.
Pasi praktikoni ngjitjen dhe zbritjen për një kohë të gjatë të shkallëve, shtohen edhe disa shkallë në mënyrë që fëmija të mësojë se shkallët në fakt janë një zinxhir pengesash që duhen të tejkalohen për të arritur në hapësirën e dëshiruar. Pastaj, kur nuk do të ketë më probleme me ngjitjen e pengesave në terren të rrafshët, do të filloni të ngjiteni në 4,5 shkallë njëra pas tjetrës. Sidoqoftë, në fillim shkallët nuk duhet të jenë shumë të larta dhe shumë të ngushta, sepse kjo do të shkaktojë një dozë pasigurie tek fëmija.