-
-
-
- në pozicionin e drejtë e ekuilibron trupin dhe fillon të bëjë hapa në mënyrë të pavarur
- fillon të ngjitet në karrige dhe të zbresë vetë
- fillon të ngjitet nëpër shkallë duke u mbajtur me një dorë
- fillon të gjuajë topin me këmbë
-
-
-
-
-
- mund të hedhë topin me dorë
- fillon të shkarravit me laps në letër
- fillon t’i kthejë faqet e librit
- fillon të përdorë lugë për të ngrënë
-
-
-
-
-
- fillon të kërkojë lodra të fshehura dhe gjen mënyrë për të marrë lodër që nuk është në dispozicion të tij
- fillon t’i imitojë prindërit e tij se çfarë bëjnë dhe atë dëshiron ta bëjë
- fillon të luajë me kukulla ose kafshë të pambukut, i ushqen, i vë në gjumë, i përqafon
- di të tregojë të paktën një pjesë të trupit të tij
- mund të kryejë të paktën një urdhër të thjeshtë si p.sh.: “ulu”, “ngrihu”
- mund të ndërtojë kullë prej 3 kubesh
-
-
-
-
-
- fillon të tregojë me gisht ndaj sendeve që i pëlqen
- thotë disa fjalë si p.sh.: “mami”, “babi”, me kuptim
- nëse e pyesni “Ku është macja?” e tregon macen
-
-
-
-
-
- dëshiron të shikohet në pasqyrë
- fillon të kërkojë vëmendje dhe shpesh i “var” prindërit e tij nëse nuk i kushtojnë vëmendje
- fillon të pijë nga gota
-
-
18-24 muaj
-
-
-
- mund të ngjitet të paktën në 2 shkallë në mënyrë të pavarur
- fillon të vrapojë vetë
- mund të kërcejë me të dyja këmbët në të njëjtën kohë
- fillon të qëndrojë në gishtërinjtë e këmbëve
-
-
-
-
-
- mund të përdorë lugë pa e derdhur
- bëhet më i suksesshëm në heqjen e kapakut të shishes
- interesohet për ndërprerësin dhe e ndez dhe e fik dritën
- mund të radhis margaritarë në pe
-
-
-
-
-
- mund të ndërtojë kullë prej 3 kubesh
- përpiqet të vizatojë vija kur prindi i vizaton ato
- pretendon se sendet janë diçka tjetër p.sh.: e përdor telekomandën si telefon
- e di ku e kanë vendin sendet p.sh.: e vendos batanijen në shtrat, e çon gotën në kuzhinë, etj.
- fillon t’i klasifikojë sendet sipas ngjyrave
- fillon të vihet në rolet kur luan
-
-
-
-
-
- i thekson sendet ose kafshët në libër p.sh.: nëse e pyesni “Çfarë është kjo?” dhe tregoni për qenin, fëmija do të thotë “qen ose av av”
- i di emrat e njerëzve të afërt dhe disa pjesë të trupit
- thotë fjali me dy fjalë
- i ndjek udhëzimet e thjeshta p.sh.: “Shko dhe merre shishen nga tavolina”
-
-
-
-
-
- i kopjon të rriturit ose fëmijët më të mëdhenj
- gëzohet kur sheh fëmijë të tjerë
- tregon më shumë pavarësi në të ushqyerit, veshjen, zhveshjen dhe mirëmbajtjen e higjienës personale
- më shpesh, kur fëmija është në shoqërinë e fëmijëve, luajnë lojëra paralele, por dinë të luajnë edhe me njëri-tjetrin
- shpesh bëjnë gjëra që janë “të ndaluara” për ta
-
-